Construirea unui MNT in ArcMap 10.1

Crearea unui MNT prin vectorizarea hartilor topografice este un proces mare consumator de timp, uneori putem apela in analiza morfometrica la datele distribuite gratuit pe http://earthexplorer.usgs.gov/ unde gasim SRTM, ASTER GDEM, GTOPO30. Pe langa datele altitudinale ne sunt puse la dispozitie si imagini satelitare, date LIDAR sau RADAR.

Pentru realizarea modelului numeric vom utiliza date vectoriale pentru cote si curbe de nivel, date ce au fost extrase din harta topografica 1:25.000.

Primul pas este incarcarea vectorilor in ArcMap. Se pot aduce cu drag and drop direct in Table of Contents sau prin Add Data.

Dupa incarcarea datelor facem click pe Arc Toolbox, mergem in 3D Analyst Tools – Raster Interpolation, de unde deschidem functia Topo to Raster.

arcmap topo to raster
Move your mouse over image

Pentru generare MNT vom completa urmatoarele campuri (restul raman neschimbate): 

Input feature data – Se vor incarca toate datele ce le utilizam pentru crearea MNT-ului, in cazul nostru curbele de nivel, cotele si suprafata bazinului
Feature Layer – denumirea stratului 
Field –
se va selecta coloana din tabelul de atribute in care se gasesc datele altitudinale (in cazul nostru avem CONTOUR si Z). Stratul bazin este folosit ca limita pentru construirea MNT-ului, este necesara atunci cand avem curbele de nivel extinse pe o suprafata mai mare decat cea pe care vrem sa obtinem MNT-ul.
Type – se precizeaza tipul vectorului (Curbe de nivel = Contour; Cote = PointElevation; bazin = Boundary)

Output surface raster – se denumeste rasterul si se precizeaza locul in care se va salva.

Output cell size – se precizeaza rezolutia rasterului (se recomanda o rezolutie intre 10 si 20 m pentru datele extrase din hartile topografice 1:25.000)

arcmap topo to raster

You may also like...